Sökordsanalys

En ordentlig sökordsanalys behövs för att bygga sökmotoroptimering på. 

Sökmotoroptimering handlar inte bara om att ranka högst, det handlar om att ranka högst på sökord som verkligen är  lönsamma för din verksamhet.

Att kontinuerligt jobba med sökordsanalyser är en lönsam strategi för att öka synligheten och få nya kunder vid sökningar på Google. Vi analyserar vilka sökord och fraser som är lönsamma för er att förknippas med och optimera er webbplats för.

Hjälp med sökordsanalys

Sökordsanalys – MINI, 3600:-

Upp till 50 sökord.

Förutsättningar – Länkar till minimum 2 konkurrenter inom samma område.

Resultat – Excelark/spreadsheet med antal sökningar per månad på valda sökord.

Sökordsanalys – Max, 7200:-

Upp till 100 sökord.

Förutsättningar – Länkar till minimum 2 konkurrenter inom samma område.

Resultat – Excelark/spreadsheet med antal sökningar per månad på valda sökord.

Sökordsanalys – Medium, 5400:-

Upp till 75 sökord.

Förutsättningar – Länkar till minimum 2 konkurrenter inom samma område.

Resultat – Excelark/spreadsheet med antal sökningar per månad på valda sökord.

Letar du efter en SEO Byrå eller bara behöver lite tips om SEO

Vi på Digital Division kan bidra med både kurser i SEO och vara din partner inom sökmotoroptimering

Detta tänker vi på vid sökordsanalyer

Ord som är relaterade till din produkt eller tjänst
Synas på ord som är relaterade till din produkt/tjänst. Att gå på magkänsla och gissningar efter vad folk söker efter när de letar efter det du erbjuder dem, riskerar du att mista en hel del potentiella köpare

Så många sökningar som möjligt
Oavsett om ditt mål med SEO är att öka intäkterna eller arbeta med varumärkesbyggnad, behöver du synas på ord med så många som möjligt söker på.

Låg konkurrens som möjligt
Ibland spelar det däremot ingen roll hur pass relevant ordet är till din produkt/tjänst och hur många sökningar det har. Om konkurrensen om just det specifika ordet är högt så finns det en stor risk att inte dyka upp på just det ordet.

Tips vid sökordsanalys

Relaterade sökningar
Ett sätt att hitta nya nyckelord och fraser är att se vilka relaterade sökningar som din målgrupp gör.

Gå till google och börja sök på ditt ämne. Titta på vilka förslag som google ger innan du är klar med din sökning. Här kan du hitta inspiration till nytt innehåll.

Sökordsanalys, Innehållsstruktur & Månadsrapport organisk positionering benchmarking mot konkurrenter.

Upp till 50 sökord.

Kostnader
25 timmar (22.500:-)
SEMRush rapportering, 500:-/mån

Förutsättningar – Länkar/domän till minimum 2 konkurrenter inom samma område.

Resultat – Excelark/spreadsheet med antal sökningar per månad på valda sökord.

Innehållsstruktur på webbplats som är en viktig faktor för att kunna ranka högt i sökmotorerna.

Vecko/månadsrapport från SEMRush som visar positionering på valda sökord tillsammans med konkurrenternas placering. Max 3 konkurrenter.

Sökordsanalys, Innehållsstruktur & Månadsrapport organisk positionering benchmarking mot konkurrenter.

Upp till 75 sökord.

Kostnader
37 timmar (33.300:-)
SEMRush rapportering, 700:-/mån

Förutsättningar – Länkar/domän till minimum 2 konkurrenter inom samma område.

Resultat – Excelark/spreadsheet med antal sökningar per månad på valda sökord.

Innehållsstruktur på webbplats som är en viktig faktor för att kunna ranka högt i sökmotorerna.

Vecko/månadsrapport från SEMRush som visar positionering på valda sökord tillsammans med konkurrenternas placering. Max 3 konkurrenter.

Sökordsanalys, Innehållsstruktur & Månadsrapport organisk positionering benchmarking mot konkurrenter.

Upp till 100 sökord.

Kostnader
50 timmar (45.000:-)
SEMRush rapportering, 1000:-/mån.

Förutsättningar – Länkar/domän till minimum 2 konkurrenter inom samma område.

Resultat – Excelark/spreadsheet med antal sökningar per månad på valda sökord.

Innehållsstruktur på webbplats som är en viktig faktor för att kunna ranka högt i sökmotorerna.

Vecko/månadsrapport från SEMRush som visar positionering på valda sökord tillsammans med konkurrenternas placering. Max 3 konkurrenter.