Detta ska du tänka på när du väljer SEO Byrå.
Att besluta sig för att anlita en SEO Byrå är ett stort beslut som eventuellt kan spara tid och förbättra din webbplats.
En bra SEO Byrå kan också användas för att förbättra en redan befintlig hemsida.
Välja SEO byrå på magkänsla...
Du riskerar att din webbplats skadas och inte minst dina affärer. Undvik detta genom att undersöka och ställa rätt frågor inför din kommande SEO investering.
Ta reda på fördelar samt skador som en SEO konsult kan göra på din hemsida och webbplats.
En SEO Byrå ska generellt kunna…
- Granska webbplatsens innehåll eller struktur
- Ge tekniska råd om webbplatsutveckling, webbplatsmiljö omdirigeringar, felsidor och användning av javascript
- Innehållsutveckling
- Hantera kampanjer på webben
- Göra sökordsundersökningar
- Utbilda och ge kurser i webbplatsoptimering
- Ha specialistkunskaper inom särskilda marknader och geografiska områden.
Intervjua SEO Byrån
Ställ dessa användbara frågor till din potentiella affärspartner
- Visa arbeten och dokumentation på genomförda kundprojekt som skapat ett positivt resultat?
- Kan byrån lämna SEO referenser utan närmare betänketid?
- Följer SEO Byrån Googles riktlinjer?
- Erbjuder de marknadsföringstjänster på webben som komplement till det organiska sökmotorarbetet, Google Ads, Retargeting, Annonsering på FaceBook?
- Vilka resultat förväntar byrån sig och hur snart?
- Hur mäter byrån framgångar?
- Har byrån erfarenhet av din bransch, verksamhet, land och stad?
- Vilken erfarenhet har de av att utveckla internationella webbplatser
- Byråns viktigaste SEO-tekniker?
- Hur länge har de varit i SEO branschen?
- Är SEO Byrån intresserad av ditt företag?
Kontakta SEO Byråns kunder.
Fråga byrån tidigare kunder om de är nöjda med SEO Byråns tjänster. Fråga om samarbetet fungerade bra och vilket resultat de fick.
Byrån du ska anlita ska som minimum ställa dessa frågor till dig…
- Vad är det som gör företaget unikt och värdefullt för kunderna?
- Vilka är era kunder?
- Hur tjänar företaget pengar och hur kan sökresultat bidra till det?
- Vilka andra annonseringskanaler utnyttjar ni?
- Vilka är era konkurrenter?
Se upp med...
Se upp med leverantörer av SEO-tjänster, webbkonsulter och byråer som utan ditt godkännande skickar ut e-post.
Hej Digital Division!
Jag besökte din webbplats och lade märke till att du inte finns med i våra största sökmotorer och kataloger.
Var försiktig om SEO Byrån…
- Garanterar en topprankning i Google sökresultat.
- Försöker manipulera resultaten i sökmotorerna.
- Rekommenderar att länka din webbplats till SEO-byrån.
- Lägger till länkar till andra kunder på öppningssidor
- Använda metoder som bryter mot Googles riktlinjer för webbansvariga.
- Byrån rekommendationer för webbplatsen inte underbyggs med en betrodd källa.
- Rekommenderar att skapa domäner som leder besökare till en webbplats genom att använda falska hänvisningar.
Kurs i Digital Marknadsföring
Kurs i Sökmotoroptimering
Vi hjälper dig med Teknisk SEO & Analys
Vet du inte hur så berättar vi gärna och delar med oss av vilka åtgärder som ska prioriteras.
Relaterade Artiklar från Digital Division
Google Trends – Hitta söktrender på Google
Använd Google Trends i din marknadsföring! Analysera söktrender och få insikter om just din målgrupp med Google Trends.Marknadsför dina produkter och butik runt säsongens trender. Säsongens trender spelar för det mesta en viktig roll för ditt företag. Under året...
Använda SEO på LinkedIn
Använda SEO på LinkedIn Möjligheter med SEO på LinkedIn är för ofta förbisedd, och det är dags att du börjar se med samma ögon på LinkedIn, som med Google, som en sökmotor. LinkedIn är den mest populära plattformen för B2B-företag att förvärva nya kunder, så genom att...
Leadfeeder – Spåra webbplatsbesökare för ökad försäljning och marknadsföring
Spåra webbplatsbesökare med Leadfeeder och Google Analytics data.Konvertera dina webbplatsbesökare till affärer med Leadfeeder Idag vet du troligen inte vem som besöker din webbplats, inte hur de hittade dit och än mindre vilka produkter och tjänster som intresserade...
Site Kit – Googles officiella WordPress-plugin
Site Kit är nu tillgängligt för WordPress.Site Kit är Googles officiella WordPress-plugin. Detta plugin gör att du kan konfigurera viktiga Google-tjänster, få insikter om hur människor hittar och använder din webbplats.Google meddelade torsdag 31/10 att Site Kit nu är...
Bästa övervakningstjänsterna för din webbplats
Bästa övervakningstjänsterna för din webbplatsVi tipsar och jämför de bästa övervakningstjänsterna.Men hur kan du veta med säkerhet om de uppfyller detta löfte? Lösningen är enkel; du behöver ett övervakningsverktyg för din webbplats. Övervakningstjänster kan hjälpa...
Teknisk SEO – De 12 viktigaste elementen
De 12 tekniska SEO elementen för att kontrollera maximal optimering av din webb. Har du koll på dessa så får du koll på teknisk seo.
Snabba upp WordPress Webbplats med hjälp av dessa 5 tips
Hemsidans hastighet och prestanda är i högsta grad kopplad till sökmotoroptimering, besökarens upplevelse och annonsering. Snabba upp din webbplats i wordpress med dessa enkla tips.
Vi förklarar strukturerad Data, schema.org och rich snippets
Med hjälp av strukturerad data, rich snippet och Schema.org markup har din webbplats möjlighet att sticka ut från mängden och driva mer trafik till din webbplats. Strukturerad data är viktigt för dig. Strukturerad data är ingen nyhet utan har varit med i många år. Det...
Så här sökmotoroptimerar du enkelt din hemsida
Sökmotoroptimera webbplats för att synas i Googles sökresultat. Google analyserar hur många webbplatser och vilka som länkar till din hemsida Därför går SEO även hand i hand med ämnen som viral marknadsföring, PR och skapande av innehåll med hög kvalitet. Google mäter...
Dags att sätta era digitala strategier “in action”
Dags att sätta dina digitala strategier "in action" Hurra för företagets digitala transformation! Låt 2019 bli ett minnesvärt år som vi kan komma ihåg som det året vi fick vår digitala satsning på plats. 2018 sjunger snart på sista versen och det är redan dags att...